Przejdź do treści
BILETY
Załącznik nr 2 do Regulaminu Pracy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach

REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO
W MUZEUM DOM RODZINNY OJCA ŚWIĘTEGO JANA PAWŁA II W WADOWICACH

 

1.        Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w budynku ekspozycji stałej Muzeum przy ul. Kościelnej 7, 34-100 Wadowice wraz z otoczeniem budynku oraz w siedzibie biura Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach przy ul. Spadzistej 8, 34-100 Wadowice wraz z wejściem i terenem przedniej ściany budynku biura Muzeum, miejsca instalacji kamer systemu na terenie obiektów, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, a także możliwości udostępniania zgromadzonych danych o zdarzeniach.

2.        Administratorem danych pochodzących z urządzeń monitoringu wizyjnego jest Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach, 34-100 Wadowice, ul. Kościelna 7.
§    1.
Monitoring wizyjny w budynku ekspozycji stałej Muzeum

1.        Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest zapewnienie bezpieczeństwa mienia oraz osób znajdujących się na terenie Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach w następujących lokalizacjach:
a)        zewnętrzny teren przedniej, bocznej i tylnej ściany budynku Muzeum,
b)        cała powierzchnia wystawiennicza ekspozycji stałej wewnątrz budynku,
c)        pomieszczenia techniczne (kotłownia, serwerownia, wentylatornia, korytarz przy serwerowni).
d)       klatka schodowa ewakuacyjna od poziomu -1 do poziomu 2.
2.        Podstawą stosowania monitoringu wizyjnego w Instytucji jest art. 6 ust. 1 pkt. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). 
3.        Rejestracji i zapisaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu.
4.        System monitoringu wizyjnego składa się z:
a)        53 kamer rejestrujących zdarzenia w rozdzielczości umożliwiających identyfikację osób;
b)        2 urządzeń rejestrujących i zapisujących obraz na nośnikach magnetycznych;
c)        2 monitorów, za pomocą których prowadzona jest stała obserwacja rejestrowanych zdarzeń przez osoby pełniące funkcję ochrony fizycznej.
5.        Elementy monitoringu wizyjnego w miarę konieczności i możliwości finansowych są udoskonalane, wymieniane, rozszerzane.
6.        Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi zawierającymi piktogram kamery.
7.        Rejestratory znajdują się w pomieszczeniu administratora danych.
8.        Monitory znajdują się w pomieszczeniu dyżurki ochrony fizycznej.


§    2.
Monitoring wizyjny w siedzibie biura Muzeum

1.        Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest zapewnienie bezpieczeństwa mienia oraz osób znajdujących się na terenie biura Muzeum w następujących lokalizacjach:
a)        wejście i teren przedniej ściany budynku biura Muzeum,
b)        wejście z wewnętrznego dziedzińca,
c)        klatka schodowa na poziomie 1.
2.        Podstawą stosowania monitoringu wizyjnego w instytucji jest art. 6 ust. 1 pkt. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). 
3.        Rejestracji i zapisaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu.
4.        System monitoringu wizyjnego składa się z:
a)        kamer rejestrujących zdarzenia w rozdzielczości umożliwiających identyfikację osób;
b)        urządzenia rejestrującego i zapisującego obraz na nośniku magnetycznym;
c)        monitora pozwalający na podgląd rejestrowanych zdarzeń.
5.        Elementy monitoringu wizyjnego w miarę konieczności i możliwości finansowych są udoskonalane, wymieniane, rozszerzane.
6.        Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi zawierającymi piktogram kamery.
7.        Rejestrator wraz z monitorem monitorującym znajdują się w pomieszczeniach administratora danych.
 

§    3.
Udostępnianie zapisów monitoringu wizyjnego

1.        Zapis z systemu monitoringu może być udostępniony jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze, na ich pisemny wniosek, ponieważ udostępnianie nagrań osobom fizycznym może naruszyć prawa i wolności innych osób trzecich. Ponadto, odbiorcami danych osobowych z monitoringu mogą być podmioty wykonujące na rzecz Muzeum usługi w ramach czynności niezbędnych do realizacji celów określonych w § 1 ust. 1 oraz 2 ust, 1, w tym w zakresie usług prawnych, ubezpieczenia oraz w ramach działalności detektywistycznej.
2.        Okres przechowywania danych wynosi do 30 dni, a następnie dane ulegają usunięciu poprzez nadpisanie danych na urządzeniu rejestrującym obraz. W praktyce okres ten może być krótszy niż 30 dni.
3.        W uzasadnionych przypadkach na podstawie wniosków uprawnionych do tego organów, o których mowa w ust. 1, w szczególności, gdy urządzenia monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób i mienia, okres przechowywania danych może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia postępowania, którego przedmiotem jest zdarzenie zarejestrowane przez monitoring wizyjny.
4.        Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się pisemnie do administratora danych z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w sekretariacie Muzeum, w terminie do 14 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wnioski złożone po tym terminie mogą nie gwarantować zabezpieczenia obrazu ze względu na jego możliwe usunięcie z rejestratora.
5.        Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce, np.: wejście do obiektu itp. oraz przybliżony czas zdarzenia. W przeciwnym razie nie będzie możliwości odnalezienia właściwego obrazu.
6.        Mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu, ponieważ system nie jest synchronizowany z zewnętrznym źródłem czasu.
7.        Na wniosek osoby zainteresowanej, osoba upoważniona do dostępu do zapisu monitoringu sporządza kopię nagrania z monitoringu wizyjnego za okres, którego dotyczy wniosek osoby zainteresowanej oraz oznacza ją w sposób trwały następującymi danymi:
a)        numer porządkowy kopii;
b)        okres, którego dotyczy nagranie;
c)        źródło danych, np.: kamera wejścia głównego;
d)        data wykonania kopii;
e)        dane osoby, która sporządziła kopię.
8.        Kopia przechowywana jest w zamkniętym i specjalnie do tego przystosowanym miejscu.
9.        Kopia nagrania podlega zaewidencjonowaniu w rejestrze kopii z monitoringu wizyjnego sporządzonym na wniosek osoby zainteresowanej. Rejestr zawiera następujące informacje:
a)        numer porządkowy kopii;
b)        okres, którego dotyczy nagranie;
c)        źródło danych, np.: kamera nr……;
d)        data wykonania kopii;
e)        dane osoby, która sporządziła kopię;
f)         podpis osoby, która sporządziła kopię;
g)        informacje o udostępnieniu lub zniszczeniu kopii.
10.    Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczone na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i udostępniana jest jedynie uprawnionym instytucjom, np.: Policji. W przypadku bezczynności uprawnionych instytucji przez okres 3 miesięcy kopia podlega fizycznemu zniszczeniu.
 

§    4.
Postanowienia końcowe

1.      Pracodawca zapewnia, że monitoring prowadzony jest z poszanowaniem praw Pracowników do zachowania prywatności, godności i innych dóbr osobistych, zgodnie z Kodeksem pracy (art. 111 w zw. z art. 222).
2.      Osoby, które mają wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, a ich uprawnienie dostępu do tych danych wymaga nadania wyraźnego upoważnienia.
3.        Obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe mogą zostać utrwalone na monitoringu jest realizowany poprzez udostępnienie regulaminu monitoringu za pośrednictwem strony internetowej.
4.        Każda osoba ma prawo do żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, jak też
prawo do przenoszenia danych, w zakresie w jakim skorzystanie z tych praw nie narusza obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze – w celu skorzystania z powyższych uprawnień należy skontaktować się z Administratorem:
a.       listownie: ul. Spadzista 8, 34-100 Wadowice,
b.      przez e-mail: iod@domjp2.pl.
5.        Każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
6.        Dane osobowe z monitoringu nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.