Cennik biletów Rezerwacja biletów Informacja telefoniczna

Telefoniczna rezerwacja biletów jest niedostępna.

Zakup biletów on-line: https://domjp2.pl/bilety/

Uwaga! Liczba biletów jest ograniczona. Z uwagi na ogromne zainteresowanie prosimy o wcześniejszy zakup biletów.

__________________

Informacja telefoniczna

Od poniedziałku do piątku od 8:00 do 13:00 pod numerami telefonów:

+48 33 823 35 65 oraz +48 33 823 26 62

Działalność Muzeum w 2021 roku

podsumowanie 2021

Początek nowego roku to czas podsumowań. Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach – Instytucja Kultury Województwa Małopolskiego prezentuje zestawienie najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych w 2021 roku.

Nie był to łatwy czas, także dla instytucji kultury. Pandemia wymusiła na nas poszukiwanie nowych rozwiązań i zmian, by Muzeum mogło działać zgodnie ze swoją misją. Dzięki zaangażowaniu naszych Organizatorów: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Archidiecezji Krakowskiej i Gminy Wadowice, wypracowane przez nas standardy odpowiedziały na potrzeby naszych Odbiorców i jednocześnie pozwoliły zachować najwyższy poziom podejmowanych przez nas aktywności. Potwierdzeniem tych słów, niech będzie analiza działalności Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach, którą prezentujemy poniżej.

Działalność muzealnicza:

– pozyskaliśmy 5 479 nowych eksponatów, m.in. kolekcję kart pocztowych i znaczków, fotografie, dokumenty oraz bombkę choinkową z papieskich apartamentów;
– przeprowadziliśmy kwerendy w Instytucie Pamięci Narodowej oraz w Parafii Ofiarowania NMP w Wadowicach;
– przeprowadziliśmy skontrum dokumentacji naukowej oraz spis z natury zbiorów muzealnych. Ewidencjonowano zbiory w systemie MUZA;
– poddaliśmy konserwacji 11 fotografii Karola Wojtyły z czasów wadowickich i krakowskich;
– uregulowaliśmy zasady ponownego udostępniania informacji sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystania.

Zarządzanie Muzeum:

– przeprowadziliśmy audyt i modernizację sprzętu audio-wizualnego;
– zrealizowaliśmy audyt i modernizację sprzętu informatycznego;
– wprowadziliśmy politykę zarządzania kluczami;
– zmodernizowaliśmy windy oraz dostosowaliśmy je do najnowszych przepisów w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego;
– zoptymalizowaliśmy i zreorganizowaliśmy przestrzeń magazynową;
– wdrożyliśmy strategię marketingową;
– zmodernizowaliśmy system identyfikacji wizualnej (dress code, poprawa funkcjonalności oznaczenia ekspozycji);
– doposażyliśmy Muzeum w sprzęt (audioprzewodniki) pozwalający na stosowanie najwyższych standardów zwiedzania związanych z Covid -19;
– wyposażyliśmy Instytucję w nowoczesny sprzęt oczyszczający powietrze;
– stale podnosiliśmy kwalifikacje zespołów poprzez szkolenia i studia podyplomowe.

Działalność programowa i edukacyjna:

– wdrożyliśmy aplikację mobilną prowadząca po wystawie stałej w siedmiu językach. Poszerzyliśmy ją o ścieżkę z audiodeskrypcją i w Polskim Języku Migowym. Przygotowaliśmy ścieżkę z grą interaktywną;
– zaprezentowaliśmy nową wystawę czasową pn. „Przebaczam” z okazji 40. rocznicy zamachu na życie Jana Pawła II;
– wydaliśmy książkę abpa Marka Jędraszewskiego pt. „Rzym Świętego Jana Pawła Wielkiego”;
– dla najmłodszych przygotowaliśmy aplikacje: „Ferie z Maksem” i „Kalendarz adwentowy”, angażujące dzieci i rodziców;
– zaprezentowaliśmy wystawy czasowe: „Jan Paweł II. Człowiek i Kultura”, „Historia jest historią ludzkich sumień”, Odetchnąć pięknem – wakacyjne kontemplacje Prymasa Wyszyńskiego” w różnych miejscach Polski;
– we współpracy z Telewizją Polską zrealizowaliśmy w kościele św. Piotra Apostoła w Wadowicach koncert „Modlę się i przebaczam” upamiętniający 40. rocznicę zamachu na życie Jana Pawła II. Transmisję na żywo obejrzało 1,6 mln widzów;
– uczciliśmy 80. rocznicę śmierci Karola Wojtyły Seniora na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie;
– odbyły się premierowe pokazy wyprodukowanych przez Muzeum filmów „Lekarz” i „Sekretarz”;
– we współpracy z Filharmonią im. Karola Szymanowskiego w Krakowie zorganizowaliśmy koncert Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej w ramach I Festiwalu Chórów Chłopięcych w Krakowie;
– przygotowaliśmy dwa cykle poświęcone encyklikom Jana Pawła II: telewizyjny 14-odcinkowy pt. „Czytać, zrozumieć, działać”, który obejrzało 2 838 206 osób; oraz w formie 14 podcastów pt. „Na ściekach myśli Jana Pawła II”;
– przygotowaliśmy premierowe 2 odcinki podcastów „Wojtyłowie – śladami rozmów z dawnych lat”;
– zrealizowaliśmy lub wyemitowaliśmy powstałe wcześniej nagrania programów: „Tutaj wszystko się zaczęło. Mój dom w Wadowicach”, „Ojczyzna – nasze „być” i nasze „mieć”;
– opracowaliśmy treść nowej książki dla dzieci;
– zrealizowaliśmy cykliczne wydarzenia: Noc Muzeów, Narodowe Czytanie, Weekend seniora z Kulturą oraz nasze autorskie projekty: „Takim go pamiętamy. Wspomnienia o Janie Pawle II” oraz „Choinka w Domu Rodzinnym”;
– współorganizowaliśmy spotkanie warsztatowe dla dyrektorów małopolskich instytucji kultury;
– Muzeum zostało odznaczone Krzyżem św. Jana Pawła II.

 

 

Statystyki Muzeum:

– ekspozycję stałą odwiedziło 116 856 osób, z czego 96% stanowili Polacy. Wśród pielgrzymów zagranicznych gościliśmy osoby z ponad 60 krajów, najliczniej z Włoch, Francji, USA, Słowenii, Niemiec, Węgier, Słowacji i Meksyku;
– wystawy czasowe zobaczyło 223 tysiące osób;
– w warsztatach edukacyjnych wzięły udział 639 osoby (stacjonarnie i on-line), a z aplikacji „Ferie z Maksem” i „Kalendarz Adwentowy” skorzystało 1 939 dzieci;
– poprzez media społecznościowe dotarliśmy do 2 mln użytkowników;
– wirtualnie muzeum odwiedziło 17 300 osób;
– nasze projekty realizowane wspólnie z Telewizją Polską zobaczyło ponad 4,4 mln widzów.

Magdalena Klaja