Cennik biletów Rezerwacja biletów Informacja telefoniczna

Telefoniczna rezerwacja biletów jest niedostępna.

Zakup biletów on-line: https://domjp2.pl/bilety/

Uwaga! Liczba biletów jest ograniczona. Z uwagi na ogromne zainteresowanie prosimy o wcześniejszy zakup biletów.

__________________

Informacja telefoniczna

Od poniedziałku do piątku od 8:00 do 13:00 pod numerami telefonów:

+48 33 823 35 65 oraz +48 33 823 26 62

Festiwal Teatru Karola Wojtyły w Wadowicach

promieniowanie ojcostwa - aktor

W ramach festiwalu Teatru Karola Wojtyły zapraszamy na spektakl „Promieniowanie ojcostwa”. Adaptacji misterium Karola Wojtyły, wydanego w 1964, podjął się Andrzej M. Marczewski – zmarły przed kilkoma dniami najsłynniejszy polski reżyser zajmujący się twórczością dramatyczną Papieża.  Teatr Marczewskiego nawiązuje w swojej formie do Teatru Rapsodyków, skupionego na słowie, bardziej niż na scenografii czy grze aktorskiej. Treść misterium to wzruszająca opowieść o dorastaniu do rodzicielstwa i odkrywania swojego dziecięctwa.

Festiwal Teatru Karola Wojtyły w Wadowicach to możliwość zaprezentowania utworów naszego Wielkiego Świętego w Wadowicach, w mieście narodzin Karola Wojtyły, którego dzisiejsi mieszkańcy nie mają na co dzień dostępu do tzw. kultury wyższej. Festiwal będzie przekazem, w profesjonalnym wykonaniu, wysokiej jakości tematyki moralnej nie występującej dzisiaj na polskich scenach, a sięgającej korzeniami do dorobku Teatru Rapsodycznego Mieczysława Kotlarczyka. To również hołd złożony Autorowi w miejscu z którego wyrastały Jego korzenie. Te prezentacje umożliwią również wycieczkom z całego świata dotknąć fenomenu twórczości Wielkiego Polaka, Świętego Jana Pawła II. Prezentacja, na początek dwóch ostatnich utworów Karola Wojtyły, „Promieniowanie ojcostwa”, i „Tryptyk rzymski” jest także artystycznym upamiętnieniem, w Roku Jana Pawła II, polskiego dziedzictwa historycznego, poprzez upowszechnianie dorobku kultury z najwyższej ‚”półki”. Karol Wojtyła w liście do Mieczysława Kotlarczyka w 1939 roku., tak o tym dziedzictwie pisał:

„Otóż Polska. widzę ją, jak ty ją widzisz, ale nie widziałem jej w całej prawdzie dotąd. Nie mogłem wyczuć tej atmosfery idei, która by godnie otoczyć mogła naród Mickiewicza, Słowackiego i Norwida, i Wyspiańskiego. I dziś w rozmyślaniach wyczuwam, rozumiem z całą jawą, z pełną oczywistością, że idea Jej żyła w nas, jak w romantycznym pokoleniu, ale w prawdzie jej nie było. A teatr? Przecież nie raz, i nie dwa biadaliśmy, że nie jest polski. Był u Wyspiańskiego i poza Wyspiańskiego nikt nie poszedł, nikt go nawet (poza Osterwą) zrozumieć nie mógł”.

Gdzie dzisiaj możemy w polskim teatrze stawiać takie pytania? Chyba tylko w Teatrze Karola Wojtyły który od kilkudziesięciu lat, konsekwentnie, próbuje je stawiać kolejnymi swoimi premierami.

 

 

„Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych”

Magdalena Klaja